Neato tar din städning till nästa nivå genom att lansera
våningskartor för hela huset och en ny snabbladdningsfunktion
för modellen Botvac D7 Connected.

Neatos mest avancerade robotdammsugare har precis blivit ännu bättre på
att anpassa sig efter dig genom att addera våningskartor för upp till tre våningar samt
en särskild snabbladdningsfunktion. Allt för en bättre och snabbare städning.

Kalifornien, den 31 juli 2018 – Neato Robotics, en ledare inom utvecklingen av smarta robotar i hemmet, meddelar idag att man lägger till våningskartor för fler våningar samt en snabbladdningsfunktion för modellen Neato Botvac D7 Connected.

På Neato vet vi att många av våra användare behöver kunna städa fler våningar än en. I och med lanseringen av nya våningskartor för både 2 och 3 våningar är problemet löst. Tack vare Neatos tidigare ”No-Go-linjer” vet robotdammsugaren nu var den ska städa på alla våningar. För att göra det extra smidigt har vi tagit fram nya snabbladdningsstationer för varje våning. Laddningsstationerna säljs separat som tillbehör. Den nya uppdateringen av mjukvaran gör städningen mer anpassad efter varje användares unika behov.

När städning nu kan ske på 2 eller till och med 3 våningar behöver roboten i vissa hem extra laddningstid. Därför introducerar Neato snabbladdningsstationer för modellen Neato Botvac D7 Connected. Robotdammsugaren räknar själv ut hur mycket batteri den behöver för att städa en hel våning och tar sig sedan tillbaka till stationen för att ladda batteriet när det behövs. En smartare robot som gör jobbet snabbare helt enkelt.

”Uppdateringen av mjukvaran innebär ett stort och viktigt kliv mot en mer anpassad och personlig städning. Med fler våningskartor har vi löst ett problem som vi vet att våra användare haft. Stora hem kräver innovativa lösningar och nyheterna gör att vi kan erbjuda effektiv, automatisk och personlig städning för alla”, säger nytillträdde VD:n Matt Petersen.
De nya funktionerna kommer med mjukvaruuppdatering 4.2.0 i Neatos app 2.6.0 Alla som redan har en Neato Botvac D7 Connected kommer få en notis i appen om att ladda ner den nya mjukvaran.

Neato Botvac D7 Connected städar stora ytor pålitligt. Smuts, hår och allergener sugs upp på ett effektivt och oöverträffat sätt. Robotdammsugaren är utrustad med Neato Floor Planner™, virtuella No-Go-linjer och en patenterad LaserSmart™-teknologi. Den har en robust uppsugningsförmåga, särskilda filter, turboläge och ett utvecklat borstsystem. Den unika D-designen gör dessutom att den kommer åt hörn bättre än runda robotdammsugare.

Appen, för både iOS och Android, lämnar en städrapport med detaljerad information om vilka ytor som städats. Med Neato SmartLife™-integrering kan Neato Botvac D7 Connected röststyras med Amazon Alexa och Google Home. Det går även att styra och kontrollera robotdammsugaren med hjälp av IFTTT, Neatos Facebook-chat.

Tillgänglighet och pris

Alla nya uppdateringar för Neato Botvac D7 Connected är tillgängliga från och med idag. Rekommenderat ca pris är 8 999 kr. Den finns att köpa online eller hos utvalda återförsäljare.

Snabbladdningsstationen finns att köpa hos utvalda återförsäljare online. Rekommenderat ca pris är 499 kr.

Hela Neatos produktsortiment finns att köpa online eller hos utvalda återförsäljare. Läs mer på www.neatorobotics.com

Om Neato

Neato Robotics designar robotar för hemmet med målet att förbättra människors liv, så att de kan spendera mindre tid på att göra hushållssysslor och istället ägna mer tid åt saker de älskar. Neato driver innovation med intelligent lasernavigering, våningskartläggning, uppkoppling till app och överlägsen rengöringsteknik. Neato tog plats i ”Top 100 Workplaces” 2017 i San Fransisco. En lista som publiceras av Bay Area News Group och som baseras på svar från anställda. Neato tilldelades ”Best Smart Home & Appliances” för sin Botvac D7 Connected på IFA 2017 i Berlin.
För mer information, besök: www.neatorobotics.com.

Följ oss gärna på Facebook, InstagramTwitter, and YouTube.

Presskontakt:

Nena Javadian